VSA Knowledge Base

  1. Home
  2. Knowledge Base
  3. Cloudoplossingen
  4. Microsoft 365
  5. Outlook Search index optimaliseren
  1. Home
  2. Knowledge Base
  3. Support
  4. Outlook Search index optimaliseren

Voer onderstaande stappen uit wanneer zoeken in gedeelde mappen van Outlook niet (goed) werkt.

  • Ga in Outlook naar Bestand; Opties
  • Kies in het scherm wat opent in het menu voor Zoeken en klik op ‘Opties voor indexeren…’
  • Klik op de knop ‘Wijzigen’
  • Verwijder het vinkje voor Microsoft Outlook
  • Klik achtereenvolgens op OK, Sluiten en OK.

  • Ga in Outlook naar Bestand; Accountinstellingen en nogmaals Accountinstellingen.
  • Ga naar tabblad Gegevensbestanden

  • Selecteer het e-mailaccount waarvoor de indexering aangepast moet worden en klik op ‘Locatie van map openen…’
  • Klik met rechts op het .ost bestand en kies voor Eigenschappen.
    Er kunnen meerdere .ost bestanden staan maar het gaat om het bestand wat (meestal) het e-mailadres als naam heeft
  • Klik op tabblad Algemeen op Geavanceerd.
  • Schakel de optie ‘De inhoud en de eigenschappen van dit bestand mogen worden geïndexeerd’ en klik op OK (2 keer)

  • Voer de stappen 1 t/m 5 uit om Microsoft Outlook weer toe te voegen aan de indexering. Het vinkje mag dus weer aangezet worden. Daarna kan alles gesloten worden. Outlook hoeft niet opnieuw gestart te worden

Was dit artikel nuttig?

Gerelateerde artikelen