File server
Zoals eerder benoemd bevat het File server gedeelte de mappen en/of bestanden die nog niet overgezet zijn naar de cloud. Dit kan bijv. het geval zijn wanneer er meerdere locaties overgezet moeten worden. De bekende mappenstructuur uit de oude omgeving zal zichtbaar zijn en de rechten die je had zullen nog steeds van kracht zijn. Naar mate er meer mappen en/of bestanden overgezet zullen worden naar de cloud, verdwijnen deze onder File server.
Wanneer je voor het eerst op File server klikt zal er, middels een nieuw venster, om inloggegevens gevraagd worden. Dit zijn niet dezelfde inloggegevens als van de VSA Werkplek. De inloggegevens zijn of bekend omdat deze van de oude omgeving zijn, of zijn gecommuniceerd. Let op! Deze zijn altijd in e-mailformaat zoals bijv.: inlognaam@domein.nl of inlognaam@domein.local. Heb je de inloggegevens al een keer ingevuld bij een Remote app dan kun je deze kiezen i.p.v. ze opnieuw in te vullen.
Twijfel je aan welke gegevens je moet gebruiken? Bel dan even met onze support afdeling. We helpen je graag.
Bestanden bewerken
Werken met bestanden van een File server locatie werkt grotendeels zoals bij cloud documenten. Maar er zijn een aantal zaken waar rekening mee gehouden moet worden:
- Snelkoppelingen naar websites, mappen en bestanden werken niet. Wel kun je bladwijzers aanmaken binnen de VSA Werkplek.
- Bestanden die door specifieke programma’s gebruikt worden (zoals bijv. e-mailbestanden .msg) moeten eerst gedownload worden voordat deze geopend kunnen worden.
- Koppelingen tussen bestanden (zoals bijv. Excel documenten) moeten mogelijk opnieuw gemaakt worden omdat het pad van de bestanden is verandert.
- Direct opslaan naar een File server locatie is nog niet mogelijk vanuit buiten de VSA Werkplek.
Dit was het laatste deel van Mappen & Bestanden. Het volgende onderdeel, Remote apps, wordt hier besproken.